"Экос" мектеп экологиялық бірлестігі қоғамдық тәуелсіз ұйым болып табылады. "Экос" мүшелігіне қабылдау "Каменка орта мектебі" ММ білім алушылары үшін ерікті негізде жалпымектептік желіде жүзеге асырылады.
"Экос" мектеп экологиялық жасағы қызметінің мақсаты мектеп оқушыларының экологиялық мәдениетін тәрбиелеу және табиғатты қорғау құзыретін қалыптастыру үшін кең мүмкіндіктер жасау болып табылады.
Осы мақсатқа жету үшін бірқатар міндеттерді шешу қажет:
- табиғат, оны қорғау және көбейту тәсілдері туралы білім деңгейін арттыруға бағытталған бірқатар экологиялық оқиғаларды жоспарлау;
- оқушылардың қоршаған ортаны қорғауға қатысуы үшін жағдай жасау;
- табиғатқа деген сүйіспеншілік пен қамқорлықты тәрбиелеу;
- оқушылардың еңбек дайындығы мен кәсіби бағдарын жақсарту;
- ауылдық аумақтарды абаттандыру бойынша педагогтардың, оқушылардың, ата-аналардың, қалың жұртшылықтың күш-жігерін біріктіру;
-өз өлкесінің табиғи байлықтарына ұқыпты қарауға, табиғатты ұтымды пайдалануға, ауыл аумағын және нақты мектеп аумағын эстетикалық безендіруге тәрбиелеу;
-табиғатты, туған өлкенің экологиялық жағдайын, экологиялық факторлардың адам денсаулығына әсерін зерттеу бойынша зерттеу жұмыстарын жүргізу дағдыларын қалыптастыру;
- экологиялық жағдайды жақсарту бойынша іс-әрекеттерде дербестікті дамыту.
"Экос" мектеп экологиялық жасағы қызметінің бағдарламасы 1 жылға есептелген және табиғатты қорғау жұмысының үш бағытын қамтиды:
- ағартушылық;
- қоғамдық пайдалы;
- оқу-танымдық.
Бағдарлама принциптерге негізделген:
* өзінен кіші білім алушылардың білім беру процесіне жеке қатысу мүмкіндіктері;
* экологиялық проблемаларды анықтауға, қоршаған ортаның сапасына қатысты шешімдер қабылдауға және іске асыруға жеке қатысу мүмкіндігі;
* баланың мотивациясын, қызығушылығын, іс-әрекетінің өзі үшін және айналасындағылар үшін маңыздылығын қамтамасыз ету;
* теориялық білім практикалық, зерттеу және қоғамдық қызметте қолданылуы керек;
* балалармен жұмыс жасауда ғылыми нәтижеге үміткер күрделі зерттеу әдістерінен бас тарту.
Экологиялық проблемалардың өткірлігі мектеп алдына үлкен міндет қойды: жас ұрпақты табиғатқа ұқыпты жауапкершілікпен қарау, табиғи байлықтарды қорғау рухында тәрбиелеу.
Оқушылармен жұмыста қолданылатын негізгі формалар-бұл байқау, әңгімелер, экскурсиялар, проблемалық жағдайларды талқылау және ойнау, рөлдік ойындар, эссе жазу, викториналар, балалардың көркем бейнелері мен практикалық бақылауларына сүйене отырып, этикалық эмоционалды әңгімелер, қоршаған ортаны қорғау шараларына қатысу.
Экологиялық білім беру тиімділігінің негізгі критерийі Оқушылардың экологиялық қызметке кең қатысуы, тәртіп пен тәртіп, табиғатқа құрметпен қарау жағдайларына төзбеушілік болып табылады.
Күтілетін нәтиже.
Экологиялық үйірме бағдарламасын жүзеге асыру барысында оқушылар:
* табиғатты, ондағы адамның рөлін зерттеуге танымдық қызығушылық;
* табиғатқа ұқыпты қарау;
* табиғаттағы мінез-құлықтың негізгі ережесін сақтай отырып, қоршаған әлемді және оның орнын білуге шығармашылық белсенділік: зиян тигізбеңіз!
өзін-өзі реттеуге қабілетті тұлға ретінде өзін-өзі анықтау;
* рухани-адамгершілік қасиеттер, өзін адам және азамат ретінде қабылдау.
Жыл соңына қарай оқушылар білуі тиіс:
* экологияны зерттеу пәні, Экологияның негізгі заңдары;
* адам мен табиғат арасындағы байланыс;
* жабық өсімдіктердің экологиялық топтарының алуан түрлілігі;
* туған өлкенің негізгі экологиялық мәселелері және оларды шешу жолдары;
* туған өлкенің табиғаты;
* табиғат жағдайы мен адам денсаулығы арасындағы байланыс.
Жыл соңына қарай оқушылар:
* табиғи материалдардан гербарий, қолөнер жасау;
* зерттелген өсімдіктер мен жануарлар топтарын ажырату;
* тірі организмдерге жүйелі күтім жасау;
* экологиялық жадынамалар, бөлме өсімдіктерінің заттаңбаларын дайындау;
* мұғалімнің басшылығымен табиғатта бақылау жүргізу;
* табиғатта өзін-өзі ұстау ережелерін сақтау;
* экологиялық соқпақтың маршрутын салу;
* өз жобаңды қорғай білу, өз ұстанымыңды қорғай білу;
* үнпарақтар, газеттер дайындау, экологиялық тақырыптағы суреттерді орындау;
* экологиялық викториналарға, конкурстарға, спектакльдерге қатысу.
Қорытындылау формалары:
* суреттер көрмесі;
* фотокөрмелер;
* парақшалар, буклеттер, газеттер;
* тақырыптық альбомдар;
* театрализация.
Жұмыс бағдарламасының мазмұны
Кіріспе (3 сағат). Экология нені зерттейді? Экологиялық ұйымдар, олардың маңызы. Мектептегі экологиялық қозғалыстың маңызы. Үйірме жұмысының мақсаты, міндеттері және бағыттары. Табиғаттағы мінез-құлық ережелері. Экологиялық белгілер. Экологиялық күндер күнтізбесін зерттеу.
Практикалық сабақтар:
1. Экологиялық күндер күнтізбесін зерттеу.
Тақырып 1. Табиғаттағы өзара байланыс (16 сағат). Табиғат өміріндегі күзгі құбылыстар. Жапырақтың түсуі, оның өсімдіктер үшін маңызы. Жазушылар мен ақындар күздің сұлулығы туралы. Тірі организмдердің мінез-құлқымен байланысты халықтық белгілер. Ағаш қабығының сыртқы құрылымының ерекшеліктері. Өсімдіктердегі ісіктерді зерттеу. Ағаштардың жылдық сақиналары бойынша климаттың өзгеру динамикасын зерттеу. Қаладағы температура мен жел режимін анықтау. Тұрмыстық қоқыс. Мәселе оның кәдеге жарату.
Практикалық сабақтар:
1. "Тұрмыстық қалдықтар-екінші өмір!»
2. Өсімдік ісіктерін зерттеу.
3. Тірі организмдердің мінез-құлқымен байланысты халықтық белгілер.
4. "Жануарлардың таңғажайып әлемі"зияткерлік ойыны.
5. Ағаш өсімдіктерінің жылдық сақиналары бойынша климаттың өзгеру динамикасын зерттеу.
6. Біз қандай ауамен дем аламыз?
7. Қаладағы жел режимін анықтау.
8. Қаладағы ауа температурасы.
9. "Планетаны қоқыстан тазартыңыз" викторинасы.
10. "Табиғатпен дос бол"танымдық ойыны.
Экскурсиялар:
1. Ағаш қабығының сыртқы құрылымының ерекшеліктері.
2. Орман саябағындағы өсімдік ісіктерін зерттеу.
3. Біз қандай ауамен дем аламыз?
Тақырып 2. Жабайы табиғаттың ерекше әлемі (15 сағат). 30 қараша - Дүниежүзілік үй жануарлары күні. Біздің үй жануарлары, олардың әдеттері. Күту. Жабық өсімдіктердің Отанына саяхат. Жабық өсімдіктерді отырғызу, көбейту, оларға күтім жасау ережелері. Аңыздар мен мифтердегі гүлдер. Жануарлар мен өсімдіктер әлемінің жазбалары. Қыстап қалатын құстар. Таңғажайып су асты әлемі.
Практикалық сабақтар
1. Салқын жасыл бұрыштың өсімдіктерін зерттеу.
2. География кабинетінде өсімдіктерге жадынама жасау.
3. Жабық өсімдіктердің рөлі.
4. Аңыздар мен мифтердегі гүлдер.
5. Ақмола облысының құстары.
6. "Қазақстан Құстары" Викторинасы.
7. Жануарлар әлемінің жазбалары.
8. "Бақытты оқиға"ойыны.
9. "Жануарлар мен өсімдіктер әлеміндегі тірі барометрлер" викторинасы.
10. "Біз бағынғандарға жауаптымыз"фотоконкурсы.
Экскурсиялар:
1. Қыстап қалатын құстар. Құстарды тамақтандырайық! " акциясы»
Тақырып 3. Тұрғын үй экологиясы (13 сағат). Адам тұрғын үйінің экологиясы. Пәтердегі қауіпті заттар. Мәдениет тамақтан. Экологиялық сауатты сатып алушы. Дәрілік препаратпен жұмыс істеу ережесі Су үнемдеу. Энергия үнемдеу. Баламалы энергия көздері.
Практикалық сабақтар:
1. Тұрғын үй экологиясы: үйден қазіргі пәтерге дейін.
2. Ресейдегі тамақтану дәстүрлерін зерттеу.
3. Іскерлік ойын "тағамдық қоспалар индексі нені білдіреді?»
4. Киімдегі жапсырманы қалай оқуға болады?
5. Дәрі-дәрмектермен жұмыс істеу ережелері.
6. Күнделікті өмірдегі экологиялық қауіпті факторлар.
7. Отбасындағы су тұтынуды есепке алу.
8. Менің отбасымда энергияны тұтыну.
9. Отбасы өмірінің материалдық-тұрғын үй деңгейін бағалау.
Тақырып 4. Экологиялық апаттар және олардың салдары (7 сағат).
Неліктен динозаврлар жоғалып кетті? Ғаламдық жылыну немесе салқындату? Қозғалыстағы жер қыртысы. Көмбе-теңіз түбіндегі химиялық қарудың орны. Припять: елес қала. Ғарыштық қонақтардан қорғау.
Практикалық сабақтар:
1. Ғаламдық жылыну немесе салқындату?
2. Қозғалыстағы жер қыртысы.
3. Ғарыштық қонақтардан қорғау.
4. "Планетаңызды қорғаңыз"ауызша журналы.
Тақырып 5. Табиғатты қорғау (15 сағат). Аңшы Кодексі және браконьерлік. "Орман арнайы күштері"экологиялық ертегісінің қойылымы.. Бастауыш сынып оқушыларына викторина өткізу. Иттер мен мысықтардың рекордтар кітабы. Мауглидің Балалары.
Практикалық сабақтар:
1. "Орман арнайы күштері немесе жасыл орманды кім құтқарады?" экологиялық Ертегісін дайындау және қою».
2. Виртуалды саяхат..
3. "Құс мектебі"экологиялық ойыны.
4. "Эколог Әліппесі" викторинасы.
5. "Жануарлардың таңғажайып әлемі"сайыс-ойын.
6. "Бұлақтардың саяхаты"ойын-сауық ойыны.
7. Бастауыш сынып оқушыларына арналған" таңғажайып жақын " викторина.
8. Экологиялық марафон.
9. Иттер мен мысықтардың рекордтар кітабы.
Жұмысты қорытындылау (2 сағат).
Практикалық сабақтар:
1. Дайындалған материалдың тұсаукесері.
Жұмыс жоспары.
қыркүйек
1 "айналамыздағы сұлулық" экскурсиясы-фоторепортаж
2 мектеп ауласындағы өсімдіктерге күтім жасау: жапырақтарды жинау, гүлдерді суару
3
Байкал Көлінің 4 Күні. Байкал туралы қызықты деректер " әңгімесі»
5 сиқыршы-күз. Табиғаттағы маусымдық өзгерістер туралы әңгіме. Серуен-фантазия. Күзгі букет
6 жаяу жүру-қиял. Табиғи материалдарды жинау.
7 22 қыркүйек-Дүниежүзілік көліксіз күн. Көлік құралдарымен ауаның ластануы туралы әңгіме.
8
9 экологиялық ойын "Лукошко грибника»
Таза аула " экологиялық операциясы»
10 жаяу жүру-бұл тапсырма. Біздің мектептің айналасындағы ағаштар мен бұталардың түрлерін анықтаңыз. Гербарий жинаңыз.
11 қағазбен жұмыс. Жапырақ аппликациясы. "Күзгі ағаш»
қазан
1 Дүниежүзілік жануарларды қорғау күні. Жануарлар туралы фильм көру.
Табиғаттың 2 бұрышы. Аквариум балықтарын бақылау.
3 16 қазан-Дүниежүзілік тамақтану күні. Дұрыс тамақтану туралы әңгіме. Про-гулка-практикум. Табиғаттағы мінез-құлық ережелері.
4 "Жануарлар әлемінде" - пластилиннен модельдеу.
5 КВН "біз табиғаттың досымыз»
қараша
1 Халықаралық энергия үнемдеу күні.
Планета бізге не береді " әңгімесі»
2 12 қараша-Синичкин күні. Құстарды тамақтандырыңыз " акциясы»
(бергіштер жасау)